Wednesday, January 13, 2010

The Big Borat

Ieri am revazut The Big Lebowski.
Bun film, de ala de tinut minte si aratat la nepoti si explicat ca fara evrei (fratii Coen printre altii) nu am fi avut noi multe chestii faine. A nu se intelege ca eu asta am retinut din film. Nu!
Ca veni vorba despre evrei: sa nu credeti ca ei nu manaca porc si nu fac nimic sambata! Unii fac, altii nu fac, depinde de cat de practicanti sunt.
Ca un exemplu, un cuplu de prieteni evrei ne-a dus (intr-o sambata) la o carciuma unde am mancat cele mai bune costite de purcel facute ca la mama acasa, in Tennessee. Cu garnitura pe alese (cartofi prajiti, salata de cartofi copti, dovlecei sote, ceapa pane, collard...asta e o verdeata cu gust amar specifica, cica, sudului, fasole sudista si fasole ca la armata, piure de cartofi cu sos gras, cole slaw) si paine de cucuruz (cornbread) cum numai sudistii stiu sa o faca.
Dupa ce manaci acolo nu te mai miri de ce se spune ca unii americani sunt grasi cat Alabama si Georgia la un loc.
Si alt exemplu, la polul opus, niste evrei din New York au angajat un evreu mai necredincios ca sa le stinga lumina in timpul Sabbathului.
Si, apropo, noi, ortodocsii verzi, nu mancam porc miercurea sau vinerea si nu lucram duminica?!
Ba mancam si si lucram unii dintre noi. Unii nu si foarte bine fac, cred.

Dar m-am luat cu una alta si vroiam sa va spun de Lili.
De fapt, nu de Lili ci de Borat, filmul ala pe care eu l-am cumparat si l-am dat spre a fi vizionat la o gramada de colegi de-ai mei ca tema obligatorie de casa. Unii m-au injurat, altii au zis ca e o porcarie si putini l-au apreciat.
Deh, ce stiu ei, americanii.
A, ca ziceam de Lili. Ea e o amica de-a noastra din Kazahstan si -normal- ca am fost politicos si am intrebat-o ce mai face Borat ala. Ea mi-a raspuns ca stie filmul si o enerveaza ca i se face tarii ei o imagine de inapoiati si asta fara ca macar sa fi fost filmat acolo. A zis Lili ca sate dintr-alea, ca locul de bastina din film a lui Borat, nu sunt in tot Kazahstanul si ca trebuie sa fi fost filmate intr-o locatie "aranjata", in America.
Ptiu, 'tu-i, cine m-a pus pe mine sa intreb de Borat si de tot neamul lui ca asta mi-a ridicat mingea la fileu si acum ori o las in ignoranta ei si sa creada ca asa sate nu exista, ori sa-i spun ca satul ala exista (si mai sunt si altele in afara lui) in Romania.
I-am zis ca, daca o incalzeste cu ceva, o parte din minunatul film a fost turnat in Bulgaria sau, poate, dar numai poate, in Romania. Am bagat si Bulgaria la inaintare ca sa-i fac si pe ei de cacao, sa fim macar doi in galeata.
Si daca nu ati vazut nici The Big Lebowski, nici Borat apoi sa o faceti pentru ca astea chiar merita vazute.
Si, fara a o face pe desteptul, multe chestii din Borat nu le-as fi inteles cu adevarat daca nu as fi vazut cum stau treburile la fata locului.
Si nu vorbesc de respectiva comuna cu drum asfaltat cu noroi.

10 comments:

Anonymous said...

Salut www.SpuneNuDrogurilor.com este o echipa recent formata, nonprofit, care si-a propus sa lupte pentru constientizarea opiniei publice, a tinerilor debusolati de societatea în care traim despre tot ceea ce înseamna consum de droguri într-un fel sau altul.
Daca prin actiunea ta, salvezi o singura viata de la decadere, considera ca ti-ai atins scopul, alaturi de noi toti ceilalti.

Daca doresti sa sustii aceasta campanie, afisaza pe blogul tau un banner, codul se preia de la: www.spunenudrogurilor.com vei fi sustinut si tu de aceasta campanie lasa un comentariu daca ne sustii sa te sustinem si noi Scuze de deranj

iulian said...

Imi place masina!!!!!!!!tari de tot masinile americane

ketherius said...

@Iulian: Tari de tot, dar consuma 17-20 de litri de benzina in oras.

@Flavius: Nu am reusit sa vad Borat. De cate ori am avut intentia, ori am vazut afisul, ori mi-am amintit trailer-ul si am renuntat.

Sofie said...

Cum zic ardelenii, tulai ca nu esti zdravan :))))) ... am ris cu lacrimi la faza cu Bulgaria ...

Flavius Ţerbea said...

@iulian: in special alea din anii '70 sunt meseriase tare. bijuterii pe patru roti.

@ketherius: consuma, consuma...dar crezi ca pe proprietari ii intereseaza asta?!
io nu cred!
Trailerul nu l-am vazut nici eu...poate nu e ok facut...dar filmul in sine il recomand oricui.

Flavius Ţerbea said...

@sofie: e bine cand ne mai si radem ca pe frigurile care au fost (cel putin la noi( mai mult venea plansul decat rasul! :)

Brindusa (Brinda Dasha) said...

Hai ca-i tare. I-am citit-o si sotului meu, pe care apropo il cheama Flaviu, si am ras cu hohote. De vazut n-am vazut fimul, doar trailerul, dar mi-o ajuns. Nu mersi. Nu-i de mine. Oricum s-au folosit de numa'de amărâţii ăia din "Bulgaria".

iulian said...

NU STIAM CA ATAT DE MULT CONSUMA ,OAU,DAR DIN CATE AM INTELES ,E IEFTIN COMBUSTIBILUL PE ACOLO

Flavius Ţerbea said...

@Brandusa: M-au omorat clujenii mei dragi cu Flaviu in sus, Flaviu in jos...pana si preotul care ne-a casatorit (din Dej) o tot dadea cu robul lui Doamne Doamne, Flaviu pana cand maria nu a mai rezistat si l-a oprit si i-a spus: Flavius, cu s la sfarsit, dom' parinte, ca eu cu el ma marit si pe Flaviu nu-l cunosc! :)

Brindusa (Brinda Dasha) said...

How funny, al meu sot o pateste fix invers, adica e cadorisit mereu cu un "s" la sfarsit. Se pare ca asa e natura omului, ori îi vine mereu sa mai pună ceva de la el ori să ia.