Wednesday, June 2, 2010

Vacanta in New England @faruri

Cum ziceam in postarea anterioara: am fost mai bine de o saptamana in vacanta in New England.
Anglia asta Noua - pentru cine nu stie...eu nu stiam inainte de a veni in America - este zona din coltul de nord-est al Americii si cuprinde cateva state, orase, faruri, plaje, locuri, familii, universitati, echipe de baschet, baseball, fotbal american si restaurante de prima mana: Massachusetts, Maine, New Hampshire, Connecticut, Rhode Island, Vermont, Boston, Portland, Bar Harbor, Cape Cod, Hampton Beach, Newport, Providence, Mount Washington, Harvard, Cambridge, Yale, Red Sox, Boston Celtics, New England Patriots si Kennedy printre numele care merita mentionate.
Noi am vizitat doar partea de coasta (deci, nu am fost si in Vermont), incepand din Maine si coborand pana langa New York si terminand cu o seara in Ocean City pentru reacomodare, odihna si vizionarea ultimului episod din Lost.
Si da, am mai fi stat in vacanta macar o saptamana.
O sa incerc sa fac un "serial" cu intamplari, recomandari si poze din vacanta noastra.
Incep cu ce ma doare mai mult pe mine si cu ce nu intereseaza mai deloc si pe altii: faruri maritime!
Nu, nu inchideti televizorul. Macar unele poze sunt faine, sper eu.
Am vazut pe vreme superba, pe vant si pe furtuna, pe ceata si pe canicula, dimineata, la amiaza, seara si noaptea o gramada de faruri, suficient cat sa-mi ajunga pana la toamna.
De plictistit cu detalii nu o voi face; o sa postez doar poze aici. Amanuntele le voi pune vreodata pe un blog/site dedicat exclusiv "pasarelelor" din capul meu.

Majoritatea erau situate in locuri destul de salbatice, unele erau la intrarea in porturi, altele pe plaje superbe sau cocotate pe varf de stanca.
La majoritatea am ajuns usor, cu masina, la altele ne-am catarat putin pe niste stanci si pentru un alt far am cam mers ceva ore pe o plaja salbatica.
Ca fapt divers ar fi ca unul dintre farurile de mai sus a fost loc de popas pentru Forrest Gump (Tom Hanks), unul este considerat cel mai fotografiat far din lume, altul -cica- ar fi cel mai frumos far din America si unu' a fost locul de inspiratie a unui mare poet, al carui nume imi scapa.

Va urma.

6 comments:

Anonymous said...

Nu-s deloc pasarele,iar ca orice hobby ,implica multa pasiune/chiar intrebam acu ceva vreme cum te-ai pricopsit cu pasiunea asta...Desi-s adult in toata firea,mie-mi plac papusile de portelan(si stiu de cand mi se trage).Reusite poze,felicitari.G.

Lola said...

excelente pozele.
astept continuarea cu interes.

Flavius Ţerbea said...

@G: multumesc pentru incurajari.:)
M-am pricopsit cu pasiunea pentru faruri dupa ce l-am vizitat pe primul (pe o insulita de pe coasta de est a Virginiei...Assateague Island). M-a fascinat din prima clipa si am vrut sa vad mai multe...mi-am cumparat carti, am citit istoria multora, cunosc si ceva detalii tehnice mai nou...deh, nu-mi pare rau ca m-a prins flama cu ele. Si chiar daca nu-ti plac farurile si tot merita drumul pana la ele: in general, sunt amplasate in locuri minunate.

@Lola: multumesc frumos. vine si continuarea despre locuri faine pe care le-am vazut, despre mancare, despre intamplari demne de a fi povestite etc. Timp si inspiratie sa fie ca o sa scriu. :)

Purple Rain said...

Si mie imi plac la nebunie farurile. La fel ca tine, si eu sunt fascinata de istorioarele si de trecutul lor. Am chiar un tablou cu un far, care imi este atat de drag. :)

Flavius Ţerbea said...

@Purple Rain: eu colectionez farurile pe care le vad in varianta miniaturizata. Si incep deja sa se cam adune micutele replici...
Si intr-adevar, unele povesti sau istoria lor sunt de-a dreptul fascinante nu numai pentru cei interesati de faruri maritime.