Sunday, June 6, 2010

Vacanta in New England @locuri

Vacanta in New England am planificat-o pe ultima suta de metri.

Initial, planul era sa vizitam San Francisco si de acolo sa conducem pe coasta Pacificului pana in Vancouver. Dar din motive de vreme prea instabila si bilete de avion prea la 500 de dolari bucata am avut de ales intre o saptamana intr-o croaziera si una de explorat inca o parte de America. Am ales-o pe a doua si nu ne pare rau chiar deloc: am vazut unele din cele mai frumoase parti de coasta (si nu numai) din lume, am avut parte de vreme excelenta (a plouat o zi si in rest a fost cald, bine si fara umiditate), am mancat la restaurante de prima mana, am dormit in hoteluri excelente, bune si unul prost si am ajuns sanatosi si relaxati inapoi, la Williamsburg. Si, daca vom fi copii cuminti, vom ajunge si in San Francisco.

Am apucat sa vizitam in tihna cateva orasele micute pescaresti, cateva orase (Portland in Maine, Portsmouth in New Hampshire, Boston si Provincetown in Massachusetts, Providence si Newport in Rhode Island; am vizitat cam pe fuga Bar Harbor (minunat loc, pacat ca ploua torential), Freeport, Hampton Beach, am cam luat-o la pas prin Cape Cod, am dormit prima noapte in New Heaven fara sa stim ca acolo isi are sediul celebra universitate Yale...deci, ne-am trezit un pic mai destepti speram noi.

Am condus pe autostrazi cu multe benzi, am trecut poduri imense, am platit taxe de drum de ni s-a acrit, am ajuns pe drumuri neasfaltate si unde gps-ul si mobilul ziceau ca intra la odihna din cauza de lipsa de semnal, am luat-o pe scurtaturi si lungituri; in total am condus 2305 mile (3750 km), am platit bine peste 100 de dolari in toll-uri (taxe de drum/pod/etc), am cam pus ceva benzina prin rezervor, am dormit la hoteluri gasite last minute pe diverse siteuri (Hotwire, in special), am mancat la restaurante recomandate de diverse ghiduri turistice sau alese ochiometric sau la recomandarea vreunui localnic, ne-am dat cu vaporul prin portul Boston, ne-am saturat de cati gay am vazut in Provincetown, ne-am urcat in pilonul celui mai inalt pod nustiudecare din America si al cincelea din lume (sic!), nu am facut multe chestii pe care ni le propuseseram dinainte si am improvizat o gramada si bine am facut.

De impresionat m-au impresionat peisajele, orasele si satele pescaresti din Maine, New Hampshire si Cape Cod, mi-a placut -dar nu m-a dat pe spate- Boston (poate data viitoare sa-mi placa mai mult) si raman cu regretul ca nu am facut nici o poza in Bar Harbor, ca nu am putut admira in voie (din cauza de condus) Manhattan-ul vazut noaptea de pe Washington Bridge si ca excursia nu a mai durat macar inca o saptamana.

TOP 10 “ASA DA”:
  1. Marshall Point Lighthouse (pentru peisajul si linistea monumentala)

2. Young's Lobster Pound (pentru homarul gatit la botu' calului si ciorba ca la mama acasa)

3. Ophelia's Legacy (magazinul de arta populara romaneasca din Harwich, MA...voi scrie separat despre el, ca merita cu prisosinta...unde am avut un dialog savuros si emotionant despre Medias, Sighisoara, Sibiu, sate transilvanene si Williamsburg)

4. Aerul de relaxare, mancarea si arhitectura din Portsmouth, Portland, Bar Harbor si Newport

5. Plajele stancoase din Maine (spectaculoase)

6. Little Italy din Boston si Providence (pentru mancarea si atmosfera autentica)

7. New Yorkul vazut noaptea (mi-a povestit Maria cum se vede...ca nu ea se concentra la trafic...oricum, cateva priviri am aruncat si eu)

8. Plajele si satucele din Cape Cod

9. Targul de vechituri din Downtown Providence

10. Plimbarea cu peripetii de pe plaja din Provincetown, in cautarea Race Point Lighthouse

TOP 5 “ASA NU”:

1. Hotelul jegos unde am dormit o noapte in Cape Cod (mama lor de indieni certati cu curatenia...am ajuns prea tarziu de la bar in camera ca sa mai putem face mare lucru...citeste ca sa ne mutam altundeva)

2. Traficul si taxele de drum din New Jersey si NYC (in prima zi de vacanta am facut 5 ore in plus din cauza de trafic infernal pe New Jersey Turnpike...cu turnpaicu' lor cu tot)

3. Doi domni imbracati extrem de elegant si extrem de firma: el, in varsta, inalt, slab, cu par grizonat si alura demna...el, tanar de 30 de ani, inalt, slab, cu haina de costum pe 30 de grade si mergand tandru pe promenada din Provincetown, tinandu-se de mana si sarutandu-se languros pe gura. Ma consider open mind, dar ce e prea mult, e prea mult. Ma scuzati daca am deranjat. Si daca sunteti homofobi sa nu indrazniti sa mergeti pe acolo ca va veti simti aiurea. Eu m-am simtit ok dar la un moment dat parca nici nu mai era funny sa vad mii de femei care aratau ca barbatii si cateva zeci de travestiti. Intre noi fie vorba, Maria si acum mai rade cum si-a intors capul dupa mine si mi-a zambit un ricky martin. Va rog, fara glume proaste, da?!

4. Ploaia din Bar Harbor (Bar Harbor asta este unul dintre cele mai frumoase si exclusive locuri din lume...situat la mama naibii, mai aproape de Canada decat de America si tocmai cand ne-am dus noi acolo s-a gasit sa toarne cu galeata)

5. Chelnerita de la restaurantul Venice din Boston (cred ca Venice ii zicea localului...mancarea excelenta, servire ca la restaurantul din Muzeul Satului din Sibiu)

17 comments:

Lady Io said...

Cand faci referire la restaurantul din Sibiu ma gandesc la o jumatate de ora pe care am petrecut-o acolo asteptand sa ne ia cineva comanda. Pana la urma ne-am ridicat si am mers in alta parte sa mancam.

Lola said...

Excelente pozele si rezumat, astept cu interes si restul povestirilor.

Provincetown e teritoriul lor. Daca nu esti pregatit pentru asta, intr-adevar e mai bine sa nu te duci. :D

Doina said...

Open minded, in general, inseamna ca accepti, chiar daca nu practici - prin urmare, nu-ti place, nu te uiti :)

Flavius Ţerbea said...

@Lady Io: da, da. servire groasnica acolo. si noi am patit-o la ultima vizita in tara. dar am rabdat cu stoicism mai bine de o ora pana a venit sa ne ia comanda si o alta ora pana sa ne aduca mancarea. dar de data aia nu ne grabeam nicaieri si am stat. dar nu recomand la nimeni sa faca la fel. si nici localul respectiv,

@Lola: pozele ca pozele. da' sa stii ca tare faina e New England. Cu tot cu Provincetown! :)

@Doina: Accept, nu practic, nu-mi place, nu imi displace (in general) si ma uit!

Lola said...

Am fost dar nu prea departe nord de Boston, doar pana la Ipswich. Si Cape Cod pana la capat, cu cateva opriri in cateva satuce. Doar ca pe vremea aia nu faceam prea multe poze :D am doar cateva, sper ca-s pe un disc undeva. Sau or fi hard copy? habar n-am. Cred ca am pozat si un lighthouse tare frumos pe Cape Cod.

carmen said...

As plati si eu in romania taxe pe autostrada...daca ar fi mai multe si facute asa cum trebuie..
...chelnerita poate era romanca...si ce s-a gandit...sa va faca sa va simtiti ca acasa :)
...imi plac pozele...mai ai spatiu pe hard? :)

Anonymous said...

Eu nu mai vorbesc cu voi, din gelozie! Faine pozele.

Flavius Ţerbea said...

@Lola: sunt tare faine farurile din Cape Cod. De fapt, tot Cape Cod e fain!:)

@Ionela: no, hai nu fi geloasa ca ajungeti si voi (si)in New England ca doar nu au intrat zilele in sac. :)

@Carmen: in Romania ar fi in stare sa ia taxa de autostrada inexistenta ca sa intre banii aia in buzunarele "smecherilor" din toate partidele.
Chelnerita era italianca si - intre noi fie vorba- nu cred ca sunt prea multi chelneri romani in partea aia de America. Nu am intalnit (si ne-au spus si altii) tipi sau tipe cu accent servind mancare la restaurantele mai rasarite.
Cat despre spatiu pe hard am impresia ca se cam termina si ar fi bine sa le stochez pe cd-uri sau alta modalitate ca sa mai golesc gloaba mea de calculator. :)

Monica said...

chelnerii italiani sunt nesimtiti, toata lumea spune, dar stiam ca doar la Roma:)

Flavius Ţerbea said...

@Monica: habar n-aveam de faima asta a chelnerilor italieni. Dar chelnerita noastra (italianca dupa vorba, dupa port) a cam fost. Uneori (intotdeauna?) serviciul face la fel de mult ca si mancarea.

Unknown said...

apai sa stii Flavius ca daca vorbesti cumva de "restaurantul din Muzeul Satului din Sibiu" ...daca e acelasi cu Hanul din Batrani, eu am o parere complet diferita ...acolo am mancat cea mai buna mancare traditionala din Sibiu ...plus ca am avut parte de o servire excelenta.. .si nici ca am vazut pe careva plecand nemultumit ... :(

Flavius Ţerbea said...

@Cruela: mancarea este (era) foarte buna la Hanul din batrani dar servirea a lasat muuuuuuuuuuuuult de dorit in special la ultima noastra vizita acolo (era un singur ospatar la mesele de afara si a durat o ora sa vina sa ne ia comanda si o alta ora buna sa ne aduca ce am comandat). SI cam toti cu care eram la masa avusesera experiente neplacute cu asteptatul si servitul mancarii acolo. Dar da, mancarea este buna dar cand astepti o ora dupa un pahar de ceva te intrebi daca mai vrei la ei. Asta a fost experienta noastra (si nu numai) nu zic ca nu se poate sa fie si bine.

Unknown said...

Flavius ...sti vorba aia la romani ...: "nu ati fost cu cine trebuie" ? ;)). Glumesc...dar culmea e ca noi niciodata nu am asteptat mai mult de 10/15 minute si intotdeauna afara sunt 2 chelneri ...si acum depinde si ce ati comandat ...dar mai mult de juma de ceas nu dureaza sa-ti vina cu comanda in nici o afurisita de crasma de aici. (Imi apar orasul ce sa-i faci ;))