Wednesday, April 23, 2008

Discutie telefonica

Hai ca am alta tare!
Zilele trecute am primit o scrisoare de la banca pentru a confirma telefonic ca am aplicat online pentru un credit card. Bon! Nici o problema...eu aplicasem...cardul deja il primisem...am dat si eu telefon sa confirm ca sunt chiar eu si nu vreun hot de identitate.
Da! E o problema cu asta aici...sunt destui care fura (fara ghilimele) identitati...social security number, nume, adresa, tot...si te trezesti ca ai datorii la banci de mii si sute de mii de dolari...sau ca esti cautat de politie pentru cine stie ce minune. In fine...
Nu nu...nu va ganditi ca mi-au furat astia identitatea...Doamne fereste!
Partea haios-incredibila e ca am sunat banca (Chase), am fost intrebat ce limba vorbesc...normal, aici de obicei se refera la engleza sau spaniola...mai in gluma mai in serios am zis ca vorbesc romana si...surpriza! In nici 30 de secunde am fost salutat si intrebat de sanatate intr-o neaosa limba romana...poate chiar cu putin accent de ardelean...am ramas mut...in mod clar e una dintre cele mai tari faze de cand am venit in America! La orice ma asteptam, dar sa ofere si servicii in limba romana...mai greu!
Acum partea mai putin haioasa e ca nu au interpreti de romana ca om fi noi o comunitate prea mare aici...e vorba de fraude online...ca acolo am sunat...la serviciul de fraude si am inteles ca noi, romanii, suntem pe locuri fruntase la prostii pe internet.
Dar pe mine nu m-a interesat asta neaparat ci faptul ca am avut o conversatie draguta in romaneste.
Si acum intre noi fie vorba...e mult mai usor sa vorbesti in limba natala...nu tu balbaieli, dificultati de pronuntie a numelui si altele. Ce bine ar fi sa aibe astia peste tot interpreti de romana...am fi ca mexicanii...nu am mai vorbi deloc engleza si...asta chiar nu ar fi bine, de fapt!

No comments: