Saturday, December 20, 2008

Caedonia 2008

Gata, noi aproape ca ne-am luat portia de Craciun pe anul acesta cu prilejul intalnirii (de luni pana joi) cu Simona si Claudiu in DC. Am insotit corul Caedonia pe toata perioada sejurului lor in capitala Americii; am fost cazati la acelasi hotel, am vizitat impreuna cu ei Catedrala Nationala, Capitoliul, Ambasada Romaniei si Union Station (!).
In rest, am incercat pe cat a permis timpul limitat sa-i rapim pe Simo si Clau de grup si sa le aratam alte chestii, gen un Brancusi, un Leonardo de Vinci, multi alti "monstrii sacri" ai culturii universale, mai un muzeu al stiintelor naturii, mai un muzeu al aeronauticii, mai o plimbare tihnita prin centrul DC-ului. Oricum, cate ar mai fi fost de vazut sau...si mai sincer...cate am mai fi avut de povestit, chiar si fara sa fi vazut nimic! Speram ca next time.
Concertul principal s-a tinut la biserica ortodoxa (cu "limba de predare" in engleza) din Falls Church si a fost extrem de reusit iar publicul foarte numeros (multi romani, biserica ticsita) si, de multe ori, miscat pana la lacrimi de colindele coristilor. Mentionez ca eu nu am plans dar "Tatal Nostru" cantat in deschidere m-a cam miscat; asta nu am auzit-o in romaneste in America, ca noi nu avem biserica romaneasca prin apropiere...mai se arata si partea religioasa din om, ca asa e filmul, se pare.

Asa, in general, despre cor in ansamblu as putea spune ca am numai cuvinte de lauda la adresa Caedonistilor...niste profesionisti desavarsiti, care au facut mari eforturi pentru acest turneu si care s-au prezentat impecabil in fata romanilor americani, si nu numai.
Plus ca -din ce am mai auzit de la alti romani din America- fiecare concert al lor (New York, Los Angeles, San Francisco, Cleveland etc.) a fost la inaltime si au primit numeroase invitatii pentru la anul.
Poate pe viitor, cu mai multa atentie, se vor elimina si unele mici neajunsuri de ordin "tehnic" pe care eu le-am perceput si efortul depus de acest minunat cor pe fi recompensat pe masura.
Chiar, cati romani au avut sansa sa vada in trei saptamani orase ca New York, Los Angeles, San Francisco, Washington DC sau locuri incredibile precum Las Vegas, Marele Canion, coasta de vest a Americii si cate or mai fi fost?!

Speram sa ne revedem la anul!

1 comment:

Anonymous said...

Gratuliere zur euren Aktivitäten! Habe ein wenig auf YouTube gehört, kann sich sehen lassen!