Monday, April 20, 2009

in vacanta @ Cascada Niagara

Cum ziceam, ne-am luat vacanta. Am condus de ne-au sarit capacele (peste 3000 km) dar a fost de departe cea mai spectaculoasa vacanta a noastra ever!
La un moment dat am vrut sa tin un jurnal in timp real a peripetiilor noastre, dar am zis sa evit minunile tehnicii saptamana aia de vacanta si...acum voi incerca sa-mi amintesc o parte din ce ma gandesc eu ca merita povestit si la altii.
Bineinteles, am evitat noi minunile tehnicii cu o mica mare exceptie: GPS-ul! Sa-i dea Doamne Doamne sanatate ca fara el cred ca era mai complicata treaba! Cel putin, in principiu...
No, o sa las introducerile si o sa trec la povestit.

Excursia asta trebuia sa aiba loc putin mai incolo, dar din anumite motive am decalat-o, asa ca imi cer scuze Donei, in special, pentru ca aproape se pusese de o intalnire la New York la inceput de mai. Chiar daca eu nu voi fi atunci acolo astept impresii de la cei care vor fi...
Deci, prin urmare, ne-am facut noi ceva bagaj, am pus benzina in rezervor, bani pe card, ceva hoteluri rezervate dinainte si inca pe atatea nerezervate, o scurt cautare pe internet a unor obiective "strategice" in zona in care urma sa poposim si...cam atat!

Traseul excursiei: Williamsburg, Virginia (acasa, adica) - Pennsylvania - Cascada Niagara (partea canadiana) - New York City - New Jersey - Delaware - Maryland - inapoi, in Virginia.
Desigur, pe cat posibil, am incercat (si reusit) sa evitam condusul pe autostrazi...de unde nu vezi mai nimic...asa ca, ne-am facut rute ocolitoare, ca tot nu ne grabeam nicaieri.
Este adevarat ca am adaugat ore multe de condus, dar pe deplin meritate prin chestiile pe care le-am vazut. Dar poate unii nu vor sa vad "prostii" pe drum si nu-i intereseaza. Nu e cazul nostru...
De exemplu, conducand prin Pennsylvania am vazut la un moment dat ceva negru mergand pe un deal: era o trasurica a unei tanti amish si cu ocazia asta am vazut la fata locului cum traieste populatia respectiva. Fara curent, imbracati "ca-n filme", traind simplu, din ce produc manutele lor. Se ocupa cu agricultura, in special, dar castiga si din diverse alte ocupatii. N-am eu grija lor dar a fost ceva fain sa-i vad. Mai ales ca nu stiam ca o sa trecem prin zona lor...
Pe drumul de acasa pana la Niagara (14 ore de condus...pe drumuri secundare...pe autostrada faci cam 10 ore bune) ne-am mai clatit ochii cu America rurala, ferme peste ferme, celebrul Gettysburg (nu glumesc, chiar e super celebru...in el s-a dat cea mai sangeroasa batalie din razboiul de secesiune...50000 de americani au cazut la datorie in 3 zile...si a schimbat soarta razboiului...adica Nordul a inceput sa recupereze in fata Sudului...ca pana atunci sudistii erau pe val, victorie dupa victorie...poate daca armata lui Lee castiga batalia de la Gettysburg Obama nu era acum presedinte ci, poate, lucra pe plantatie), munti, ape, orase miniere, orase in paragina, orase mici, orase mari, multe sate, baraci cu inscriptia "Adult Outlet" (hm, nu stiu ce inseamna asta) si or mai fi fost, dar nu mi le amintesc.

OK, am ajuns si la Niagara, pe partea americana...rupti de oboseala...nu aveam rezervare pentru prima noapte...ca nu credeam ca rezist sa conduc atatea ore si nu facusem...am gasit un motel oarecum curat si am cazut la datorie, nu mi-a trebuit sa mai vad nimic pe ziua respectiva. Ati retinut, nu: 14 ore am condus?! Stiti senzatia aia dupa ce conduci multe ore...aia in care tu de fapt esti in pat dar...tot conduci! No, asa a fost si la mine...
A doua zi ne-am trezit, ne-am invartit prin satele si oraselele din zona (recomand oricui Lewistown si Youngstow, NY...doua orase mici, de granita, super cochete, cu restaurante de prima mana), am vazut Torontul la mare departare, pe malul lacului Ontario, mai un far cu o arhitectura aparte, mai un baraj sau pod impresionant pe raul Niagara. Intr-un final, la insistentele Mariei "ca suntem de doua zile la cascada Niagara si noi nu am vazut-o" am luat-o catinel inspre minune si mda, nu zic ca nu e frumoasa cascada Niagara vazuta de pe partea americana dar...ca e un dar...pe mine m-a dezamagit un pic.
Stati, stati...am specificat ca "vazuta de pe partea americana"...inca nu trecuseram in Canada, ok?!
Si daca tot mai aveam timp suficient am dat o fuga si pana in Buffalo, NY si de acolo am luat problema prin invaluire. Adica nu am trecut peste celebrul Rainbow Bridge...podul care trece peste cascada...am luat-o pe un altul, sa mai lungim drumul si sa vedem si o mica parte din Canada. Parte deloc atractiva, de altfel...imediat dupa ce treci podul din Buffalo,zic, ca in rest Canada este foarte frumoasa. Friguroasa, dar frumoasa...
Am ajuns si la hotel, foarte frumos, la 3 minute de cascada. A, am uitat sa spun de vreme: absolut superba pentru locul si timpul dat: soare si 15 grade ziua, in jur de 2 noaptea si dimineata. Soare nu am vazut noaptea...

No, pai si dupa ce am vazut cascada de pe partea asta mi-am schimbat total parerea! Este absolut impresionanta, luminata noaptea cu niste reflectoare uriase, hoteluri, restaurante, chestii de distractie, cazinouri imense...alta perspectiva, ca sa zic asa.
Aici am mancat cea mai buna pizza din viata mea, am vazut prima oara un cazino adevarat, am intrat in Hard Rock cafe (nimic special, doar faima e de el), am vazut zeci de evrei ultraortodocsi, de aia cu perciuni, cred ca era o sarbatoare de-a lor ca prea multi erau ca sa nu fie ceva special si mi-am stropit aparatul de fotografiat, hainele si ochelarii cu apa cascadei Niagara!
Da, merita sa stai doua zile in zona. Mai mult nu as recomanda ca te poti plictisi si e pacat...

Va urma...
Din episodul urmator: I LOVE NEW YORK !

10 comments:

ketherius said...

Niagara Falls (orasul) e foarte mic si aglomerat si cu atmosfera de balci de tara. In afara de cascada, nimic altceva nu merita condusul din Toronto.

Lola said...

Deci Niagara merita 2 zile si NY-ul una... ok... :))
Oraselele/satucele de pe langa sunt dragute, mai ales vara/toamna cand fermele vand fructe si legume la drum. Mi-am amintit cum il chema pe cel care ne-a incantat pe noi cel mai mult: Niagara on the Lake. Acolo am admirat si vastele orizonturi ale lacului Ontario.

Flavius Ţerbea said...

@ketherius - mie mi-a placut sa pierd o noapte la Niagara americana si una la cea canadiana. Are si balciul de tara farmecul lui. Parerea mea...Cascada este normal sa fie "epicentrul" in zona respectiva...doar se numeste Cascada Niagara, cea celebra.
Merita vizitata de oricine o data, zic eu...Aglomerata nu mi s-a parut deloc, probabil din cauza de anotimp...Am vazut locuri turistice mult mai aglomerate si cu trafic tampit...Niagara e chiar normala la mijloc de aprilie.

@lola - NY merita pe putin o saptamana si Niagara maxim doua zile...de fapt, doua nopti si o zi! :)
La New York vom mai veni, la Niagara probabil nu...doar in caz special, gen visul lui maica-mea e sa o vada. Altfel, o data e suficient...

Georgiana said...

Hristos a înviat!

Uite ceva de acasă, pentru destindere: http://www.flickr.com/photos/alberto_de_marco/3458392593/

ina bixade said...

Niagara am vizitat-o acum vreo 10 ani...e grandioasa...insa iti recomand Grand Canyon- asta e o minunatie a naturii care trebuie vazuta.(in cazul in care nu ai vazut-o pina acum)...Drum BUN!!!

Flavius Ţerbea said...

@Ina - e faina cascada Niagara si te cred cand zici ca Marele Canion e un loc neaparat de vazut. In principiu, e in planurile noastre (impreuna cu Las Vegas si o parte din California) pentru la anul...
Nu am stiu dinainte ca iti luam un magnet cu cascada ca am vazut ca-i colectionezi! :(
Cand venim la NY iti aduc unul cu Virginia, asa, mai de la tara... ;)

ina bixade said...

Multumesc frumos!!! Da! Asa am facut si eu acum 7 ani cind am vazut frumosul Grand Canyon, am trecut si prin Las Vegas, nu chiar pe gustul meu, insa desigur, este o destinatie cu un aer special. Mi-a placut mult sa strabat Arizona si Nevada, ma credeam in reclamele alea la tigarile Marlboro:)

Valy si Deima said...

Buna Flavius!
In sfarsit mai vad si pe altcineva interesat si impresionat de " nimicuri neinteresante de vazut in vacanta". Ma bucur mult ca am dat de site-ul tau. Am vazut Niagara , iarna, brrrrrr locuim in Colorado dar nu am tras nici un ger cum a fost acolo :-), partea americana acum 9 ani. As aprecia mult mult daca ne-ai recomanda un traseu de vacanta pentru o vacanta de-a noastra ulterioara acolo in zona.Poate chiar o harta.
In rest , superb , vom fi vizitatori fideli ai blog-ului vostru, chiar v-am atasat la noi pe blog.

Flavius Ţerbea said...

@Valy si Delma: multumesc de vizita. O sa ma gandesc la un traseu cat de cat interesant in zona si o sa scriu. Sper ca nu-i graba mare ca timpu...de fapt, lipsa lui, ne cam da dureri de cap. :)