Saturday, May 30, 2009

Cum sta treaba cu libertatea religioasa in Virginia...

Thomas Jefferson...asta e un adevarat american, unul din parintii fondatori...pe scurt, tata lor, om mare...al treilea Presedinte american (primul Washington, al doilea John Adams), principalul autor al Declaratiei de Independenta, filosof, om cu relatii meseriase in Anglia si Franta, nu-i placea implicarea statului in mai nimic, cofondator al partidului republican democrat (vedeti, le-a avut pe amandoua intr-unul ca sa nu se supere nimeni), secretar de stat, vicepresedinte, guvernator al Virginiei, horticultor, arheologist, inventator, fondator de Universitate (UVa), posesor de plantatie si autorul ...aici vroiam sa ajung...Virginia Statute for Religious Freedom ...care este scrisa pe zidul ala de vis-a-vis de "gentelmen club"-ul in fata caruia am facut poza cu masina aia cu tipele dezbracate...cu oferta de munca pe timp de criza si nu numai.
Baiatu' a fost printre primii care, oficial, dorea ca statul si religia sa-si vada fiecare de treaba lui...ei...oricum...numa' sa nu amestece marfa cu ambalajul.
Si a fost pus pe bacnota de 2 (DOI) dolari! Na, ca asta nu o stiati! Nici eu...
Tot Jefferson a mutat capitala Virginiei in 1780 de la Williamsburg la Richmond din motive de siguranta...cica Richmondul se putea apara mai usor in fata dusmanului...

Si da, m-am apucat de citit istorie americana. Chit ca informatiile astea le-am luat de pe Wikipedia...Asta se pune?
Imi place istoria americana, ca-i noua, interesanta si ca are poze aproape cu orice eveniment important petrecut...
O sa mai scriu cate ceva pe acest subiect, de ce nu!
Pana acum am studiat despre George Washington, Razboiul Civil, colonizarea Americii, National Geographic si NBA!

3 comments:

Lola said...

O sa fii super-pregatit pentru testul de cetatenie :))
Am o groaza de hartii de $2, chit ca n-au nicio extra-valoare.

Flavius Ţerbea said...

@Lola: Mai este un pic pana acolo dar sper sa nu fie probleme atunci cu istoria americana. Si, am inteles, ca-s super decente intrebarile alea.
Cat despre bacnota de 2 dolari...habar nu aveam ca exista...o sa cer la banca sa vad daca-mi dau si mie una. Si monedele de un dolar inca nu sunt foarte populare...desi, pe astea, parca le am pe undeva...apar la fiecare trimestru...cu presedintii pe ele...de la washington pana la obama...

Lola said...

Aici daca iti cumperi metrocard de la masini iti da restul in monede de 1 dolar (din cele aurii). Cred ca am vreo 50 si de-alea.
Mi-ai dat o idee sa pozez hartiile de $2 intr-o zi cand m-oi plictisi :))