Sunday, November 22, 2009

Nimic despre alegeri...

E, pe naiba, nimic despre alegeri!
Cum sa nu zic eu nimic despre alegeri si sa raman "filozof"?
Deci, am votat din nou.
De cand varsta de 18 ani mi-a dat dreptul de vot (spre deosebire de varsta respectiva, green cardul nu ti-l da) pentru diverse chestiii am fost intodeauna pe baricade, cu exceptia ultimelor alegeri (europarlamentare, parca si neinteresante defel din al meu punct de vedere). Intodeauna!
Am apucat si celebra si rusinoasa batalie dintre Iliescu si Vadim (rau ajunseseram), am votat si primari si consilieri necunoscuti (in Medias si Sibiu), l-am votat si pe Constantinescu (vi-l mai amintiti, tipul ala cu speranta), am votat si pe mai multi din listele alea (in acelasi timp), am votat cu Basescu, am votat cu Bela Karoly, pe vremuri am stat chiar la coada intr-o gara ca sa pot vota (cred ca-l votasem atunci, in gara din Cluj, pe Mugur Isarescu) si niciodata nu am lasat pe altii sa decida pentru mine. Nu ca votul meu ar conta decisiv. Da' asta nu poti stii niciodata.

Deci, pe scurt, votatul in America pentru alegeri romanesti este important, distractiv si relaxant.
Te trezesti, iti bei cafeaua, mai lenevesti, mai suni pe unul altul ca sa-i zici ca e zi de alegeri (putina lume interesata) si, pe la o vreme, cand in tara alegerilor urnele s-au inchis si sondajele de la iesirea de la urne vorbeste o iei si tu usurel inspre sectia de votare din consulatul onorific situat intr-un fel de garaj amenajat ca birou de firma de comert exterior, normal.
Aici, vezi ca votasera pana la ora aia 23 de cetateni romani (sau americano-romani, depinde de norocul fiecaruia), comisia de votare (asa se spune) era formata din tata consul-mama consuleasa-fiica consulilor si inca un domn aparent diplomat de cariera.
Lumea destinsa, adica comisia respectiva si cu mine, ca altcineva nu venise cu votul, nici vorba de cozile despre care citisem.
Votat rapid, strans mana lui tata consul, mama consuleasa nu a raspuns la salut, fiica consulilor tot frumoasa si am purces linistit, pe autostrada pustie, inapoi spre casa.
Si am vazut si rezultatele preliminare.
Am cam inteles si duelul din turul doi, voi merge din nou la vot peste doua saptamani si sper sa nu ajunga, din nou, toti prostii la Cotroceni.
Si dupa aia am vorbit la telefon si ziceam ca in 2012 sper sa nu o puna aia candidat pe Palin ca mi-ar face sarcina prea usoara.

Am doar doua intrebari.
Unu: este legal ca o comisie (sau ce o fia aia) de vot sa fie formata din sot (prieten bun cu Mircea Geoana)-sotie-fiica? Si daca este legal, este ea de incredere?
Doi: se pot afla rezultatele defalcate pe fiecare sectie de vot din strainatate? Si daca da, cum?

Ar mai putea fi si o a treia intrebare, dar fara mare relevanta: eu de ce ma bag unde nu-mi fierbe oala?

Si cum ziceam, este o toamna superba in Virginia, lumea asteapta Ziua Recunostinteti si Vinerea Neagra, Sarah Palin si-a lansat cartea si, probabil, candidatura, Mariah Carey a cheltuit cateva milioane de dolari pe fleacuri la Londra, noul film din seria Twilight face incasari uriase, livra de curcan proaspat este in jur de un dolar, dezbaterile pe reforma sanatatii sunt interminabile si crancene, deja apar reclamele la magazine unde copiii isi pot face poze cu Santa, Ana Lucia a impuscat-o pe Shannon, muzica de Craciun rasuna peste tot si azi am vazut vreo trei caprioare ucise de masini.
Si George nu mai vine...

14 comments:

Monica said...

am cautat pe internet pana mi s-a acrit, dupa legea care prevede ce si cum in alcatuirea biroului electoral.
ce iti pot spune, ca ma pricep: nu e cine stie ce chichirez sa fii consul onorific(asta la oamenii normali) ca nu te plateste nimeni, nu esti diplomat de cariera, nu te schimba nimeni din functie, in general Capitala se bucura ca e cineva acolo dornic sa stea la telefon cu cetatenii aflati la necaz, consulul onorific nu e cine stie ce, asa ca poate nu e neaparat prieten cu MG ori soacra-sa

Lucian said...

ultimul paragraf e cel mai important, cred ca doar cu lucrurile de genul asta o sa ramanem, celelalte nu merita mai multa atentie.

Donazz said...

Pardon de deranj, cine e Ana Lucia? Nu ca pe restul ii cunosc neaparat..

ketherius said...

Vad ca esti viteaz rau :-) Tu inca nu stii pe ce criterii se dau posturile diplomatice din Occident? Si acum mai vrei sa stii si rezultatele pe sectii de votare. Se vede ca ti s-a urcat America la cap :D

ioana said...

Informatiile aste se pot afla, dar nu stiu exact de unde, probabil ca de la BEC. Pot sa-ti spun de ex ca la majoritatea sectiilor speciale din comune ca Voluntari, Cuca Macaii, etc. etc, au venit sute de persoane si au votat. Rezultatul e cam asa: 90% au votat cu Basescu, restul de 10% ceilalti. Cred ca e destul de clar unde s-a intervenit... asa ca domnul consul si nevasta dansului, chiar daca ar fi vrut, tot n-ar fi putut sa incline balanta in favoarea lui Geoana cu cele 27 de voturi exprimate in zona voatra...

Unknown said...

sunteti patrioti Flavius ...noi nici macar nu ne-am putut decide cu cine dracu sa votam...asa ca am stat frumos acasa si am halit o frumoasa friptura de miel ... :)

Florin Popa said...

Dar totusi, de ce ai fost la votare? Datoria?

Flavius Ţerbea said...

@Monica: eu apreciez cand cineva isi pierde vremea pentru a fi util societatii, dar sa fie formata comisia din membrii aceleiasi familii parca e prea de tot.
Dar lasam sa primeze bunul simt (daca nu legea) si nu credem ca au facut smecherii. Mai ales la mana aia de romani votanti ce sa mai si faca...
De pretin cu MG este, pentru ca stiu din "surse sigure"! :)
Asta se intampla inca de pe vremea lui Geoana ca ambasador si continua si in ziua de azi.
Dar nu e nici o problema ca fiecare sa aibe pretini buni. Uneori e chiar bine.

Flavius Ţerbea said...

@Lucian: toate lucrurile merita atentie, ca de aia le pomenim. dar macar sunt mai detasat privind ce se intampla de la distanta! Prea inversunati sunt romanii incat pot omite unele chestii importante si sa comita greseli cu repercursiuni majore pentru viitor. Sau poate nu, cine mai si stie ce o fi...

Flavius Ţerbea said...

@Dona: Ana Lucia e aia din Lost care a impuscat-o pe blonda aia inalta, fata rasfata si sora fratelui. Aseara am vazut-o si pe Monica Barladeanu (pardon, Monica Dean) in acelasi serial.
Face un rol de zile mari: se pupa cu nenea doctoru'. :)

Flavius Ţerbea said...

@ketherius: nu vitejia ar fi principala mea "calitate", ca sa fiu sincer! Doar am observat un amanunt, nimic altceva.
Si am intrebat frumos cum pot face sa aflu rezultatele la respectiva sectie de votare. eram curios cati pesedei sunt pe la noi. :)

Flavius Ţerbea said...

@Ioana: Pai io sper ca s-au mai strans macar pana la 50 ca eu am fost pe la amiaza. Cat despre sectiile speciale nici nu stiu ce sa zic...
Oricum, am vazut cum a votat "diaspora" (nu neaparat America, ci toata lumea): peste 50% din cei care s-au deranjat au votat cu Basescu!!!
Ce stie ei...

Flavius Ţerbea said...

@Florin: dreptul pe care-l am ca cetatean roman! Si datoria, normal!
Ca nu e bine sa ramai dator in prag de Ziua Recunoastintei. :)

Flavius Ţerbea said...

@Cruela: numai eu am fost sa votez de data asta. Am votat, am si mancat ceva chestii, mi-am amintit si de "romanisme" nu neaparat distractive, da' miel nu am mancat!
Poate peste doua saptamani. :)
Ca atunci poate vine si Maria sa voteze.
Poate veti merge si voi, de ce nu?!
Macar mergeti si ii votati pe amandoi daca nu va place de careva anume.