Friday, April 16, 2010

Atlanta de pe o zi pe alta

Stateam noi si ne gandeam ca n-am mai avut o iesire din Virginia de ceva timp (mai exact, de vreo doua luni..cand am fost prin Charleston si Savannah) si am luat harta Americii si am pus degetul pe doua orase: Boston si Atlanta. Distanta de la noi la ambele este cam egala asa ca a ramas criteriul clima: in nord e mai racoare acum, in sud este vara. Deci a fost usor de ales destinatia pentru mini-excursia de doua nopti: Atlanta, Georgia.
Orasul care a gazduit Olimpiada in 1996, "localitatea" unde isi are sediul central Coca Cola, CNN, UPS, Delta Air Lanes, AT&T, primul restaurant Chick-fil-A (sper sa nu mancati la vreun fast-food...e pacat...am scris de puii aia doar ca fapt divers) si cel mai mare acvariu indoor din lume. Tot orasul olimpic cu populatia alba in minoritate (36% in 2006) este locul unde isi dorm somnul de veci Margaret Mitchell ( La rascruce de vanturi...a murit calcata de o masina in 1949) si Martin Luther King si -desi este amplasat in sudul de la mama lui- orasul in sine nu denota ca ar fi acolo: mie mi-a parut tare cosmopolit.
Am apucat sa vedem doar cateva "chestii turistice", toate situate in Downtown si am vazut din mersul masinii cateva cartiere meseriase si -normal- celebra Peachtree Street (un fel de Broadway al NY), de la un capat la altul.
Deci, sa zic ce am vazut: bineinteles, The World of Coca Cola (muzeul Coca Cola) unde poti vedea ce poate face o echipa (cea mai buna?) de marketing: din rahat face cel mai tare bici. Oricum, muzeul in sine este chiar interesant, are tot felul de "artifacte" legate de celebra bauturacareaimbolnavitlumeasim-abucuratpemine, un filmulet 4D misto si un cinematograf unde ruleaza non-stop reclame made for Coca Cola Inc.
La subsol iti arata cum se produce nenoro...asta, bautura si - bomboana pe coliva- iti pune la dispozitie o sala unde poti degusta pe saturate peste 60 de bauturi produse de Coca Cola in lumea intreaga. Noi, ca romanul hapsan si insetat de la cele peste 30 de grade de afara, le-am degustat pe toate si inainte sa ni se faca rau am apucat sa promitem ca nu mai punem in gura bautura carbogazoaza. Desigur ca nu ne vom tine de cuvant...
Alta chestie demna de a fi vizitata ar fi sediul CNN (luati si turul studiourilor, nu vizitati numai holul) unde am vazut multe calculatoare, magazine, tehnologie a la Star Trek, fete plictisite si curioase si tricouri cu Seinfeld (eu mi-am luat unul cu Vandeley Inc.).
Acvariul (ei zic ca e cel mai mare din lume) este fain si vizitabil fara doar si poate; ala din Baltimore parca a fost putin mai interesant. Recomand si acvariul din Constanta pentru ca este pe faleza si Cazinoul ala e chiar o cladire frumoasa pe malul Marii Negre.
Toate astea...WCC, CNN, Acvariul... se afla in jurul parcului olimpic si sunt usor de vizitat dupa ce parchezi masina in multele parcari din zona respectiva...ptiu, ca am ajuns sa dau informatii turistice ca la gara.
Si dupa ce se lasa inserarea si ti se face foame eu zic sa-mi asculti recomandarea si sa mergi la TOP FLR unde eu personal am mancat cea mai buna mancare din viata mea. Poate despre experienta asta voi scrie separat, ca merita.
Si dupa ce ai plans de bucurie in fata operelor de arta din farfurii zici ca e timpul sa mergi la culcare la hotelul din Buckhead, nu inainte de a vedea Atlanta noaptea, din fata unui pahar de vin amplasat pe o masa dintr-un restaurant care se invarte situat la etajul 80 al unui zgarie nori (cladirea rotunda din prima poza).
Dupa ce te trezesti zici sa iei micul dejun la Cafe Intermezzo si incepi din nou sa plangi in fata prajiturilor si cafelelor dupa care -ca tot romanul ajuns la oras- intri la mall, experienta pe care promit sa nu o mai fac. Se aude, baietii?
Si dupa aia drumul lung inspre casa din pitorescul si prea linistitul Williamsburg.

Cateva avertismente/recomandari/sfaturi: daca cumparati hotelul on-line si nu ajungeti la el pana la o ora rezonabila ca sa va cazati eu zic sa sunati la ei si sa le spuneti ca intarziati putin. Asta pentru a nu avea surpriza neplacuta sa ajungeti la 5 dimineata la hotel, cu gandul si trupul la patul ala comfortabil si sa vi se spuna ca ati ajuns prea tarziu si v-a fost anulata rezervarea pre-platita pe Hotwire. Si nu doar pentru noaptea respectiva ci si pentru urmatoarele nopti si daca vreti sa mai stati la ei trebuie sa platiti pretul normal sau sa amenintati, sa-ti aduci aminte la 5 dimineata si dupa 10 ore de stat in masina de tehnici de negociere si rugaminti.
A, si sa nu conduceti prea tare prin Virginia sau Caroline ca e pacat sa platiti amenzi si sa va bage lanterna in fata domnii politisti, chit ca -de data asta- foarte respectosi cand iti dau "procesul verbal" la semnat dupa ce ai condus (nu, nu eu am fost la momentul respectiv soferul) cu 86 in 70.

Restaurantele la care am mancat (si ce am mai mancat) ne-au fost recomandate de catre o tipa (Keisha) care sa locuit 12 ani in Atlanta si a participat activ la viata de dupa-amiaza si de noapte a orasului, deci, o cunoscatoare. O sa incerc sa scriu separat despre locurile unde am mancat si baut pentru ca merita, zic eu. Si da, cand aveti drum pe undeva intrebati cel putin un localnic pentru a nu pierde o experienta culinara si nu numai.
Pentru ca pe mine asta m-a impresionat la prima vizita in Atlanta: mancarea.

8 comments:

Anonymous said...

Frumos! Sa va fie de bine! Eu, cand spun Atlanta, ma gandesc in primul rand la Scarlett O'Hara. Stiam ca Margaret Mitchell s-a nascut si a trait toata viata in Atlanta si mai stiam ca dupa moartea sa,toate manuscrisele au fost arse, aceasta dorinta fiind strict mentionata in testamentul scriitoarei.
Mi-a placut excursia voastra! SAlutari Mariei!

Hai mai Flavius, ca Chick-fil-A macar au paine whole wheat, o raritate in fast food.

mimi said...

@ flavius, stim ca nu tb depasita viteza legala cu mai mult de 10 mile, decat daca vrei neaparat amenda :)

. said...

Scurta vacanta.. dar frumoasa! Sa va fie de bine :)

Flavius Ţerbea said...

@all: scuze ca am raspuns asa de tarziu la comentarii dar o saptamana nu am avut acces la internet.

@Irina: eu sunt sincer si spun ca nu stiam ca MM s-a nascut si a murit in Atlanta. Vroiam sa-i vizitam mormantul (cica cimitirul unde se odihneste este unul superb) dar nu am ajuns de data asta.
Transmitem salutaile mai departe si...in sens invers la fel. :)

@Ionela; whole wheat, newhole wheat...tot la limita suportabilitatii papilelor mele este si Chick-fil-A. Dar am mai auzit si de la altii ca ar fi cel "mai bun" fast food. Poate asa e dar cand se poate eu zic sa se evite....Plus ca daca mergi undeva e si pacat sa nu mananci ceva mai bun, localnic.

Flavius Ţerbea said...

@Mimi: din fericire pentru mine (si din nefericire pentru F.) nu eu conduceam la momentul intalnirii cu nenea politistul. In general incerc sa stau in limita celor 10 mnile peste viteza legala. Faza e ca in North si South Carolina politistii au prostul obicei sa te opreasca si daca mergi cu 73 in 70. Si cam toata lumea conduce pe acolo regulamentar. Macar noi am cotizat la statul Virginia cu cei aproape 300 de dolari...

@adinam: chiar ne-a cazut bine mini-excursia. Promitem sa mai facem! :)

iulian said...

Super frumos pe acolo,chiar merita sa mai faci cate o iesire ,mai ales cand e asa frumos afara .Ma bucur pentru voi si va doresc numai bine