Saturday, November 6, 2010

U.S. Army Transportation Museum

Am vrut sa vizitez lunea trecuta US Army Transportation Museum.
Muzeul asta se afla in incinta unei baze a armatei americane (Fort Eustis din Newport News) si in el este vorba despre masini, trenuri, avioane si alte vehicule care nu pot fi neaparat incadrate in ceva concret.
Si la intrarea in baza militara, dupa controlul actelor si nu si al masinii (de obicei, la intrarea intr-o baza militara se controleaza si masina) am spus frumos ca mergem sa vizitam muzeul din incinta si am fost indrumati incotro sa o luam. Desigur ca muzeul era inchis, fiind luni, zi nelucratoare la majoritatea muzeelor din lumea intreaga din ce aud ca-mi sopteste cineva din public...
Si daca tot ne-au lasat baietii (pe mine si pe Bogdan) sa intram intr-o baza US Army si daca tot aveam timp de pierdut prin zona am zis sa dam o tura sa vedem care-i treaba cu armata asta a lor. Si am mers, si am mers, si cat am mai mers, pana am trecut pe langa batalioane intregi marsaluind pe margine de drum, pana am trecut pe langa cladiri, hambare si utilaje "ca-n jocuri", pana am vazut biserci si un centru islamic (pe bune!), am vazut un spital, un liceu, o scoala generala, niste locuri de picnic pe malul raului, un semn cu "inspre terenul de golf", ceva vapoare ascunse de ochi straini, humveeuri multe si marunte si cateva semne pe care scria mare, bolduit (pe langa care am trecut linistiti nestiind ce inseamna initialele ale si nici nefiind desenat vreun desen ca pentru prosti) cu "NO POV'S" incolo si incoace pana cand am ajuns intr-un loc unde se termina parcela de a trebuit sa ne intoarcem. Si daca tot nu ne-a ajuns sa inspectam baza militara pe de-a-ntregul (asa se scrie!?), cu tot cu un aparata foto la indemna (nu, nu l-am folosit) am zis sa ne oprim si la magazinul satesc din incinta; magazin satesc care este cat un WalMart (sau, ma rog, Kaufland sau ce-or mai fi ele). Am dat sa parcam si pe locul unui general, noroc ca am observat la timp sa nu o facem lata pana la capat si dupa aia ne-am mai plimbat alene prin magazinul ala (unde gasesti absolut de toate, de la parfurmuri si genti de firma, Ipaduri si plasme, dulciuri si detergenti, pana la uniforme complete militare si suveniruri de tot felul cu US Army si frizerie si Taco Bell).
Mai tarziu am inteles ca "No POV'S" inseamna ca noi nu aveam absolut deloc ce cauta pe acolo si ca am fost aproape sa avem maaaari probleme. Din fericire pentru lipsa noastra de minte baietii nu au fost vigilenti pe data respectiva si am scapat fara urmari.
Si nici nu am cumparat nimic de la magazin, ca nu dau baietii fara legitimtie de militar. Da?
Si sa mai zici ca unii au minte dupa o anumita varsta...
Promit sa nu mai fac, k?

2 comments:

Anonymous said...

Servus Flavius,
NO POV'S = nu ai voie cu masina personala(privately owned vehicle)in zonz respectiva.
salutari din Germania,Florin.

Flavius Ţerbea said...

Salut Florin. Acum am "invatat" ce inseamna "pov"ul ala si nu mai ma aventurez. Mi-a ajuns o data, n-are rost sa-mi fac singur probleme. Sper ca totul e ok in Germania.