Tuesday, August 14, 2012

Branza, pusca si kefirul

Am fost ieri la Trader Joe's sa-mi cumpar kefir, branza, castraveti murati si pizza inghetata la botul calului, in Italia si am fost intrebat -inevitabil- de catre persoana de la registul de marcat banul si printat bonul care este pe luna ce trece tot mai consistent ca de unde imi este accentul (ai naibii astia, imediat ma intreaba ca de unde sunt de cum deschid gura...asta inseamna sa fim  prea putini neamericani de la mama noastra in orasel ca -in schimb- cum mergem intr-un oras mai mare deja suntem noi aia care intrebam da' de unde ai accentul, nu ca as fi intotdeauna interesat de aspectul originii, natiei, religiei sau ca de-a cui esti din Johanesburg...oricum, pe romani sau pe bulgari nu am nici o problema sa-i remarc inainte de a deschide gura...dar asta este o alta poveste).
I-am raspuns frumos ca accentul este din Romania si ma pregateam sa-i spun despre ospitalitatea neamului romanesc, despre razboaiele turco-ruso-ungaro-austriaco-bulgaro-mareoneagro-romane, despre frumusetea proverbiala a romancelor, despre traditia scolii romanesti si a micului cu mustar, despre tatii nostri daci si romani si mamele vizigoate dar el mi-a taiat-o oarecum scurt spunandu-mi ca nu de acolo este tipul ala care a castigat medalia de aur la tras cu pusca intr-o competitie accerba cu un italian?
Stai fratele meu ca eu am tot auzit felicitari pentru gimnastele noastre dar sa-l intalnesc pe singurul american care a urmarit cu sufletul la gura (el mi-a spus-o) toata finala in care am castigat singura medalie de aur neintamplatoare la ultima editie a Jocurilor Olimpice este chiar foarte tare, ca sa nu spun cool.
Si am platit cei 50 de dolari si 81 de centi si am plecat frumos acasa gandidu-ma la intamplare. Ma mai socoteam eu ca daca am fi castigat mai multe medalii as fi avut si mai mult de ascultat despre maiestria sportivilor tricolori inca in activitate.
Poate data viitoare, la Rio.

No comments: