Tuesday, February 20, 2007

Primele impresii





No, salut.


Rescriu acum un text la care am scris aproape o ora si am inchis adresa de email din greseala... Sa vad acum daca voi mai fi la fel de inspirat sa mai povestesc impresiile mele americane.

Deci...mie pana acum imi place aici. E total altfel.
De iesit nu am iesit decat de doua ori pana acum...am stat cuminti prin jurul casei ca sa ne revenim din oboseala si...sa asteptam bagajele (care au sosit in ziua urmatoarea aterizarii noastre...foarte repede adica...sa traiasca, la multi ani...ni le-au adus acasa...lucru foarte bun, de altfel si...normal).
Am fost in ziua in care am ajuns (adica joi, 15 februarie 2007) la Wall Mart ca sa ne luam una alta ce ne trebuia...si pe care, de altfel, le aveam in bagajele care inca nu ajunsesera... Asta cica e cel mai ieftin si bun(?!) hypermarket din toata America...Gasesti orice acolo...asta la care am fost era mai mare decat Carrefourul si, se pare, ca asta din Newport News e mic...sunt de toate in el (normal), unele produse -inclusiv fructe si legume- total necunoscute mie si...nefolositoare (zic eu acum). Preturile sunt chiar bune...nu merita sa-ti aduci mai nimic din Romania...de la oale si farfurii, la haine ...toate sunt mai ieftine...si cand sunt la promotie...sunt prea ieftine. Bineinteles ca erau grasi cu carucioare super pline...chiar nu ma mir ca astia sunt asa mari. Daca nu ai grija e usor sa o iei pe aratura cu greutatea.
Noi pana acum am mancat super bine si sanatos. Fructe si legume la greu, ciorba, pui morti la tava (io i-am gatit pe astia si de data asta mi-au placut...ca la cat ma omor io dupa carne de pasare...), ciuperci pane, etc. Ieri am fost invitati la masa la parintii baiatului (Mihai) la care suntem...super bine am mancat...ciorba de sfecla rosie (cica e specific ucrainean), musaca, gogosi si nelipsitele fructe la greu. Se pare ca au un nivel tare bun de trai, familie care o duce bine, ceea ce va dorim si noua.
Pana acum suntem in grafic...am mancat bine bine si nu ne-am ingrasat. Hamburgeri si alte chestii de la fast food nu am mancat inca, desi cand intri undeva miroase a mancare de fast food bine de tot. Dar de pofta - ca sa fiu sincer - nu mi-e pofta! Laptele nu e prea bun - am baut inclusiv "lapte" de soia si de orez, branzeturi acceptabile gasesti doar la magazine europene...unde sunt cam scumpe, apa minerala accidulata nu am vazut nicaieri (!), doar plata...si cica nici nu ar prea fi...lasa ca de mancare si mancaruri voi mai scrie pe parcurs...
Ce sa mai zic?! Cam totul e altfel aici (cel putin cum percep eu lucrurile cu ce am vazut acasa...in Romania adica, ca sa fim intelesi ce inseamna "acasa"...cel putin pentru inca o perioada buna). De la strazile ca-n filme (expresie folosita de noi la greu...) cu case tipic americane, cu gazon si nspe masini parcate in fata unei singure case (se pare ca e oarecum neobisnuit sa mearga doi intr-o masina...fiecare cu a lui) pana la oamenii pe care i vedem pe strada...de fapt, nu chiar pe strada ca nu prea sunt oameni pe strada...adica ce am vazut noi...in locurile in care am intrat...Multi negrii sunt...majoritatea cat un tanc...ce sa mai...ca-n filme!
Prin astea doua case pe care le-am vazut...adica unde stam si la parintii lui...care sunt tipice pentru aici...caldura vine din niste gauri in podea ( e pe gaz, dar la majoritatea e pe curent), frigiderele au in usa exterioara o nisa de unde iti iei apa si gheata ca de la dozator, astia au toti masini de spalat vase si storcatoare de haine.....totul e facut sa economisesti timp...sunt tare practice locuintele.

Masini am vazut de toate felurile...de la jafuri la masini pana la de alea de epoca super...care in majoritate sunt conduse de babalaci...autostrazi la greu...

Clima e oarecum ok...momentan sunt in jur de 0 grade noaptea si cam 10 ziua...dar e foarte insorit...cica februarie e cea mai friguroasa...Astia de pe aici sunt nebuni...am vazut aseara tipi in tricou si pantaloni scurti. Si era destul de cancer afara, mai ales ca e langa ocean si bate un vant subtire mama mama. Si majoritatea se imbraca super subtire...se vede ca sar direct din masina unde au treaba. Mi-am luat o geaca mai groasa, dar am cautat la greu, ca in magazine sunt doar haine de vara deja! Mi-am luat-o la reducere...14$+taxe...ca aici asa e...este afisat doar pretul fara taxe...care sunt de 5% la produse alimentare si cam de 10% la celelalte...Super pret, in Romania o luam cu peste 30$...

Azi sper sa imi iau si celular...ca e util...trebe sa iau si masina ca fara nu se poate aici unde stau...desi asta nu as fi vrut...se pare ca pana in 2000$ iti iei una bunicica...cei la care stam si-au luat un de exemplu un Dodge la 150$ fara motor...dar in stare super super buna...o pata de rugina nu are .
A, ce e fain tare aici! Nu este birocratie...in ziua in care iti iei masina o si inscrii si iti dau si numerele...daca dai 10$ iti dau aproape orice numar vrei! De ex, parintii lui au o masina cu numarul EU RO PH...chiar asa scrie...dezlegat...se poate citi ca si europa in engleza dar inseamna europa/romania/prahova (ca sunt ploiesteni...), sora lui are HY IQ...poate imi dati si mie modele de numar de inmatriculare... :)

In rest, asteptam sa mai treaca cateva zile si sa incepem sa ne cautam un job. Pana atunci, ne tot invartim prin jurul casei...
Acum e 8 dimineata...inca nu pot dormi dupa 6...dar nici obosit peste zi nu sunt. Nici nu as avea de ce, ca in afara de mancat si plimbat (nu prea mult) nu am facut mare lucru...Mai merg sa mai stau in pat pana se trezsc oamenii din casa.O sa mai scriu, macar acum, cand am timp...

Ce sa va doresc? Sanatate si noroc, ca restul vine de la sine. A, si sa va rugati sa scoata astia vizele pentru romanii care calatoresc in State...ca asa se aude. Ar fii bine pentru noi...ca la ce frica am prins de avion sunt sanse mai mari sa veniti voi in vizita la noi, decat invers!
Keep in touch.


PS: Ce ne place cel mai mult este apa...nu cea potabila...apele din jurul Newport News-ului

No comments: