Monday, May 5, 2008

Logica?!

Deci...inainte sa vin in America consideram ca veveritele sunt animale tare dragalase...si asta pentru ca nu am avut ocazia prea mult acasa sa vad veverite din abundenta. In America sunt peste tot, sute, mii...si acum nu-mi mai par dragalase, pentru ca fac mizerie, manaca orice, se screm dimineata de-ti vine sa le jupoi de piele...acum le consider sobolani cu coada stufoasa, ceea ce si sunt, de altfel...
Deci...inainte sa vin in America consideram ca afro-americanii sunt persecutati, ca sunt oameni care isi vad de treaba, harnici, "pacifisti", frumosi chiar...si asta pentru ca in Romanai nu prea sunt negrii si filmele ii prezinta intr-o lumina total favorabila. In America sunt peste tot, zeci de mii, milioane...si acum nu-mi mai par - in general - oameni de treaba, harnici si prietenosi. Nu! Imi par super rasisti, lenesi, ignoranti, ingamfati, umflati, cu nasul pe sus, cred ca li se cuvin multe in virtutea anilor de sclavie si, cel mai neplacut, periculosi! In zonele unde ei sunt majoritari rata criminalitatii atinge cote ametitoare! Sa nu fiu inteles gresit...nu sunt rasist...doar am acum o alta parere despre ei pentru ca am avut (si am) ocazia sa traiesc langa ei si sa vad cum se comporta, asa, in general.

Stau si ma intreb: oare si americanii ne-ar vedea in alta lumina daca am fi mai multi pe aici (de romani zic)...pentru ca, pana una alta, se pare ca au o parere foarte buna despre romani, asa, in general. Sa fie pentru ca nu ne cunosc indeajuns si le parem oarecum exotici?! Ce pot zice e ca italienii din America pe care-i stiu nu au o parere prea buna depre romani. Sper sa ma insel, desi...
Probabil romanii plecati la munca in Europa sunt vazuti precum mexicanii veniti la munca in USA: rau de tot! Sau poate ca nici astia nu sunt mexicani, ci un fel de tigani din Mexic si astia ii baga pe toti hispanicii in aceiasi oala?!
Ole!

No comments: