Wednesday, July 30, 2008

Cape Hatteras Lighthouse










Cape Hatteras Lighthouse se afla pe Hatteras Island (Outer Banks, North Carolina) si, pe langa ca este unul din simbolurile North Carolinei, este cel mai inalt (64 metri) far din Statele Unite si unul din cele mai faimoase faruri din lume...nu ma intrebati de ce este faimos, habar nu am, dar si eu auzisem de el inca dinainte de venirea aici si de subitul interes asupra farurilor!
Ce sa mai, farul este impresionant, am urcat pana in varf (268 de trepte, in spirala) pe o caldura si o umiditate infernala...multa lume urca, si la multa lume i se face rau de la inaltime, oboseala urcatului (mda, multi e grasi) si -mai ales- caldurii din timpul verii. Si cand am fost noi ambulanta isi facea datoria...i se facuse cuiva rau...
Frumos loc si-au gasit astia ca sa-l amplaseze...probabil unul din cele mai salbatice si faine locuri pe care le-am vazut pana acum.
Ce este interesant ca farul a fost mutat in 1999 de pe pozitia initiala pentru ca apa erodase (erodeaza?) tarmul si...a fost in mare pericol sa se prabuseasca in ocean. Cum l-au mutat? Simplu! L-au pus pe un fel de carut cu rulmenti si pe niste sine l-au mutat "inch cu inch" pana l-au indepartat de apa...l-au adus inspre tarm cam 500 de metri. Foarte spectaculoasa mutarea farului. O imagine "graitoare", gasiti aici.

No comments: