Wednesday, July 16, 2008

The Natural Bridge si Monacan Indian Living History Village





The Natural Bridge asta cica ar fi ceva de neratat in muntii Virginiei! No, ce sa zic...daca-l ratezi, nu pierzi mare lucru. E frumos si interesant, nimic de zis, dar pe mine nu m-a dat pe spate chiar deloc! Este un pod natural interesant, dar cam atat...peisajul si locul unde se afla nu e foarte spectaculos dar baietii, cu un pic de marketing bun si cu investitii in punctele esentiale, au facut din The Natural Bridge si imprejurimi un loc faimos pentru turistii din toata America.
In afara de principala atractie (podul natural) mai sunt in acelasi perimetru un muzeu de papusi, un muzeu al figurilor de ceara, o pestera, un mic sat de indieni, un muzeu de vanatoare, un hotel chic si un imens gift shop!

Ce mi-a placut mai mult...si mi s-a parut mult mai interesant...este mini-satul de indieni monacani (!) de langa pod, unde am avut sansa sa o ascultam si pe o tanti indianca adevarata care dadea explicatii unor indivizi care luau notite de zor; ceva antropologi, probabil.

In rest, am vizitat doar pestera si magazinul de suveniruri, muzeele nu le-am mai vizitat pentru ca am ajuns destul de tarziu. Na, nu am fost prea matinali. Am plecat de acasa pe la 9, pana am mancat in Lynchburg, pana ne-am cascat gura pe drum, pana una alta, s-a facut 3 dupa-amiaza cand am ajuns la destinatie! Pe ce drumuri am folosit noi sa ajungem aici (ruta 5, 460 si 501...ne-am intors acasa pe drumul clasic...autostradata 81 si 64) ne-a cam luat ceva timp si mile.
Biletele...bineinteles, exista si asa ceva, nu sunt foarte ieftine. Daca vrei sa vizitezi doar podul (care include si satul de indieni) este 13$ de persoana si daca mai vrei sa mai vizitezi si inca una sau mai multe atractii (pestera, muzeele) mai scoti 6 dolari in plus pentru fiecare...
Ca sa vezi The Natural Bridge si satul de indieni si sa te si plimbi putin pe carare nu iti ia mai mult de o ora. Rezolvi rapid problema...
Dar pentru o excursie de o zi merita cu prisosinta efortul.

No comments: