Friday, August 15, 2008

Journey, Heart si asiaticii

Da, recunosc! Sunt un ignorant! De ce? Pai eu nu am auzit niciodata de formatia Journey si credeam ca Heart este (era?) o trupa rock masculina...dar nu, nu este, cateva doamne sunt sufletul trupei.
De ce pomenesc eu de aceasta chestiune? Pentru ca la invitatia unor amici am purces la un alt concert pe taram american...puteam zice la fel de bine si tarm american...ca amfiteatrul unde s-a tinut concertul a fost in Virginia Beach, la malul Atlanticului.
Si cum ziceam...in mintea mea -uneori- cred ca daca eu nu am auzit de o chestie nici altii nu o cunosc(!) dar, surpriza, Journey astia sunt/erau foarte populari in America. Foarte bine, na, ce sa zic, oricum totul si nimic este diferit pe noul continent, apai popularitatea unei trupe din anii '80...
Precedentul nostru concert aici a fost cel cu Bryan Adams si Foreigner...concert fain, linistit...credeam ca aici va fi cam la fel si...n-a fost. De ce? Pai au fost cel putin 20.000 spectatori platitori(!!!), traficul pana la locul unde s-a infaptuit cantarea a fost de 4 ore in loc de una, imaginati-va peste 15.000 de masini la un loc si incearca sa parchezi acolo...am ajuns la o ora de la incepere dar pana atunci cantasera doar trupe si mai necunoscute mie si, probabil, si majoritatii spectatorilor....oare?
No, dupa ce am stat la o coada imensa la "the toilet" ne-am intalnit cu ai nostri, care venisera cu cateva ore dininte ca sa tina locuri...foarte bune locuri, de altfel...dar dupa ce iti petreci atatea ore in trafic parca nu mai eram asa de dispus la o ascultare de muzici inca vreo 4 ceasuri bune.
A, ce am remarcat inainte de concert: mii de asiatici la un concert rock...lucru oarecum neobisnuit...ma gandeam ca Journey or fi fost populari la vremea lor prin tarile lu' aia de origine...o sa lamuresc misterul imediat, putintica rabdare, ca prima data a cantat Heart...o stiti, cel putin piesa Alone, daca nu si altele. Tipele au fost ok, au trecut anii peste ele, kilogramele s-au depus (cel putin pe solista sa se tot fi depus cam 100 de kile in plus, fara exagerare), vocile nu au ruginit deloc, dimpotriva, au sunat chiar mai bine decat ce imi aminteam eu...Da, mi-au placut mai mult in concert decat asa, in general.
No, si publicul ala mult (neobisnuit de mult) era incalzit si aplauda si tipa in asteptarea celor de la Journey (principalul eveniment al serii, Heart fusesera doar "deschiderea" oficiala), la un moment dat luminile s-au stins, publicul urla, si pe scena a aparut Jorney. Si, alta surpriza...cea mai tare faza a serii, de altfel...toata lumea a amutit brusc, chestie incredibila, in afara de sutele (miile) de "chinezi" !
Motivul tacerii si perplexitatii generale? Noul solist al trupei erau un asiatic mic de statura, cu parul lung si pantaloni galbeni...probabil multi nu mai stiau nimic de ei de demult si credeau ca trupa este in formula completa de la inceputul anilor '80...sunt toti, cu exceptia solistului de atunci...care, se pare, ca era figura emblematica a grupului Si baiatul nou este foarte tanar, mai ales ca restul trupei sunt tare veterani, ca sa nu zic barbati la 50-60 de ani! Tipul este filipinez si acum, pentru ca este solistul trupei, a ajuns un adevarat erou national la el acasa. Si in comunitatea filipineza din America, se pare...
Vocea lui nu cred ca e rea, nu a ajutat nici sonorizarea, oricum, destui au plecat dupa primele piese, dar destui au si ramas.
Oricum, parerea mea, e ca tipul pare din alt film!
Daca vreti sa ascultati (reascultati) cateva piese de ale lui Heart si Journey dati click pe ele:
Journey - Don't Stop believing (varianta originala) si aici aceiasi piesa in varianta 2008.
Mie mi-a placut asta.

Si acum, pe bune, voi ati auzit de Journey astia?!

1 comment:

Anonymous said...

Dragutz ce scrii despre Journey, o trupa tre cunoscuta in state mai ales dupa intratrea spectaculoasa a lui Arnel Pineda filipinezul care a readus trupa pe inaltimi.Noul lor album este pe primul loc ins tate iar noile piese se pareca doboara faima alotr trupe rock destul de cunoscute.Farmecul este ca sincer eu vreau sa-i aduc in tara..Ma cunosc cu Arnel de ceva timp si printr-o conjunctura sunt destul de des in fillipine.Asa ca spune-mi ce crezi, ar prinde sau nu publicului din Romania?