Tuesday, March 24, 2009

Cum am facut eu primii bani in America!

Nu o sa uit niciodata primii bani facuti in America, la trei saptamani dupa aterizarea pe pamant nou.
L-am ajutat pe taica-sau lui Mihai pentru vreo patru ore la atelierul lui de pielarie...am taiat cu o foarfeca dupa un model niste chestii...treaba simpla, de copil de clasa a doua. Mi-a dat 40 de dolari pe care i-am mancat seara la Olive Garden, ca era 8 martie si am mers sa sarbatorim...

Urmatorii bani (tot $40) i-am facut intr-un mod mai altfel. Avea Maria o colega care se plangea ca ea cu barbatu-sau vor sa conduca pana in North Carolina unde isi cumparasera o barca si vor sa o calareasca...asta, sa navigheze cu ea de acolo inapoi la casa lor, cale de o saptamana.
Fata de treaba, Maria i-a zis ca si asa nu prea avem noi nimic de facut si ii ducem noi si le aducem masina inapoi. Plus ca vom vedea si noi ceva din partea asta de America.
Bineinteles, nu am vazut absolut nimic pentru simpul fapt ca am plecat si ne-am intors noaptea (in total vreo 7-8 ore de condus in noapte pe drumuri nashpa north-carolinene...noroc cu gps-ul). Macar imi ziceam ca pentru efort o sa capat si eu niste banuti, acolo, ca vorba aia, eu nu-i vazusem in viata mea pe niciunul din ei si... Dar cand nevasta isi ia un personal commitment trebe sa asculti. Hm...
Cand am vazut "barca" am zis ca nenea imi va da macar 200 de dolari pentru efortul de a conduce aproape 8 ore si sa-i duc inapoi masina si sa si o garez pentru o saptamana pana se intorc ei din croaziera.
Barca aia, de fapt, era un ditamai yachtul imens, de un milion de dolari (fara gluma), ne-a facut o prezentare scurta a ei...de la cabina de dus si bucatarie complet utilata, pana la generator de curent electric si doua sau trei dormitoare...m-a lasat masca, recunosc. Poti trai confortabil in barca aia, zic eu...
La plecare mi-a strecurat doua bacnote in buzunar, asa, mai pe furis...erau doua bacnote de 20...asa a considerat el ca merit, 5 dolari pe ora!

Primul job propriu-zis a fost tehnician dentar (da, am o diploma in acest sens si da, poti profesa in America meseria pentru care te-ai pregatit...asta pentru cei care s-au pregatit pentru o meserie, eu nu prea) profesie pe care am urat-o in Romania ...nici macar nu prea am practicat-o...si care ziceam ca aici o fi altfel. E, pe naiba, altfel! E la fel...
Am renuntat dupa o saptamana ca ma saturasem de koreenii aia care nu stiau sa zica in engleza altceva decat "hurry hurry"! A, si mai si ascultau muzica koreeana la casetofon cu caseta!
Rahat, am zis eu, de aia am venit in America? Gata, numai pentru americani mai lucrez de acum incolo, mi-am zis si -pana acum- m-am si tinut de cuvant.
Sincer vorbind, ca sfat: parerea mea ca cei mai de cuvant angajatori/actionari/patroni/owneri/companie in general/ce-or fi sunt americanii! Sunt exceptii si exceptii dar asa, in general vorbind...

Fara sa fiu inteles gresit sper sa nu fiu nevoit vreodata sa lucrez (in America) pentru un angajator roman sau est-european. Cum am zis, nu vreau sa fiu inteles gresit, pur si simplu e parerea mea!
A, si am mai auzit o vorba pe aici: sa nu lucrezi pentru greci! Habar nu am de ce...

PS: Cei mai buni prieteni ai nostri (in America si oriunde) sunt romani, cei mai de incredere oameni pe care-i cunoastem (in America si oriunde) sunt romani, cel mai bine ne simtim cand vorbim romaneste, citesc presa romaneasca in fiecare zi, incercam sa mancam romaneste, avem icoana pe perete, deci sa nu fiu acuzat aiurea ca vezi Doamne, am ceva cu romanii! Cum naiba sa am ceva cu ai mei?! Eu ce sunt?! Nu roman?!
Numai ca imi permit sa zic si de bine si de rau! Dupa caz si context...
Deci cum ziceam: Hai, Romania!
Sau: Romania, trezeste-te?!

9 comments:

Roxi si Alex said...

Poate grecilor li se trage de la calul troian...:)

Roxi si Alex said...

Referitor la sondajul tau. Am vrut initial sa spun ca suntem ''de treaba'', ''descurcareti'' etc. Dar apoi m-am gandit ca ne impartim in doua:
a) hrapareti si tradatori de tara - de la boierii de odinioara care-si tradau domnitorii (si pe aia care nu meritau) si pana la politicienii de azi.
b) si restul - care acum se numesc contribuabili.
Ar mai fi in prezent si o a treia categori pe care ai mentionat-o: manelistii. No, ar mai fi de zis, dar imi plange copilul! Cred si eu, si mie imi vine sa plang cateodata...

Amalia said...

Sau Hai Romania,trezeste-te!! Apai tehnician dentar e printre putinele meserii in care te poti apuca direct de treaba (nu vorbim de programatori). Hei, hei, sa va traiasca barcagii, astia, yachtangii :) Stiu pe cineva care lucra la limuzina si a dus o baba la o casa cat trei vapoare si i-a carat si cuferele pana in casa. Si a primit bacsis 50 de centi.

Infowebexplore said...

ai dreptate,,,romanii sunt de gasca,partea mai nasoala e ca mai multi sunt marlani decat seriosi si tre sa fii intr-un anumit mediu ca sa fii comfortabil cu ei. that's it.

Flavius Ţerbea said...

Roxi (si Alex): sa stii tu! Chit ca poate e mai simpla explicatia: multi greci au restaurante sau hoteluri...angajeaza oameni cu acte sau mai fara acte si isi cam permit sa-si bata joc, sa traga tepe, chestii dintr-astea, mai prozaice. Sau poate ca e de la calul troian, ca sa nu fie dubii... :)
Despre "sondaj": mai mergeau cateva raspunsuri gen: de gasca, invidiosi, barfitori, de ajutor, generosi, haiosi, balcanici (ce inseamna asta?) si cate si mai cate. Oameni normali, pana la urma, romanii! Nu-i asa!?

Flavius Ţerbea said...

@amalia: da, daca te pricepi si iti place te poti "scoate" cu tehnician dentar. Si cu profesii gen: profesor de matematica sau fizica, cu electrician, croitor, inginer de poduri, drumuri si sosele si muuuuuulte alte chestii. Cu conditia sa ai noroc, sa stii engleza bine bine, sa fii increzator si...sa fie bun in meseria aia tehnica, cu limbaj universal. Astia mai putin prozaici, ca nu-zic-cine (eu?)...gen sociolog, psiholog, jurnalist, filosof, lingvist (ce e aia?)...hm, e mai asa, "liberal professions"...cu optiuni mai limitate. Cel putin asa cred eu. Sau cel putin la inceput...

Yachtangii sunt bine, someri amandoi, cred ca au vandut "barca"...
Vorba aia, astia (adevaratii bogatani) asa fac banii...cent cu cent...mai un cupon, mai un sample...

Flavius Ţerbea said...

@viorel: multumesc de vizita si de comentariul care zice despre noi multe in cuvinte putine! Comfortabil e un cuvant fain :)

Anonymous said...

Chestia asta cu grecii am auzit-o si in Romania. Ca sunt nevricosi, tepari si foaaarte zgarciti, asa se zice. Banuiesc ca nici acolo nu e diferit.

Florin said...

Salut Flavius..
Foarte tare cum ai facut primi bani in america.. Nu pot sa uit si chiar am marcat momentu cand am facut primi bani in america au fost 5$ bacsis pe care i-am pastrat si am scris pe ei data cand i-am primit... poate pare amuzant pt unii dar am zis k asta e de tinut minte. i-am facut la fix 3 sapt de cand am ajuns in america. Bafta multa