Saturday, December 29, 2007

4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile (4 Months, 3 Weeks and 2 Days )

„Palme d’Or, doua trofee FIPRESCI, doua premii acordate de Academia Europeana de Film, o nominalizare la Globul de Aur. Sint doar distinctiile cu cea mai mare vizibilitate pe care si le-a adjudecat „4 luni, 3 saptamini si 2 zile“ de Cristian Mungiu !

Uitandu-ma pe niste clasamente ale unor critici de film americani (pur si simplu cautam sa-mi ocup timpul pe net...am gasit pe Yahoo.com un top 10 ale celor mai bune si/sau proaste filme din 2007 si dupa aia am inceput sa caut si pe alte site-uri...) am fost mai mult decat placut surprins sa vad filmul lui Mungiu in aceste topuri la sectiunea "de bine". Chiar e meseriasa chestia asta!

Eu inca nu am vazut filmul, tocmai ce am facut rost de el, asa ca o sa pot sa-mi fac si eu propria parere cat de curand.

Si sper ca, daca va rula la cinematografele americane, sa incerc sa conving pe cat mai multi non-romani sa mearga sa vada filmul asta.

Si daca tot veni vorba de Cristian Mungiu...neaparat este de vazut si un alt film de-al lui: Occident! Poate cel mai tare film romanesc pe care l-am vazut.

No comments: