Wednesday, December 26, 2007

Primul Craciun in America

Definit intr-un cuvant, primul nostru Craciun departe de tara a fost: interesant! Si, in plus, multicultural, cu mancare (prea) multa, linistit si putin cam cald pentru cum stiam noi ca este de Craciun (vreo 12 grade Celsius).







Micul dejun l-am luat la colegul meu american, Bob...
meniu: cafea, paine prajita, omleta, sunca, costita, unt si gem etc.


...pranzul - si ce pranz - la italienii Andrea si Claudia Lucarelli
meniu: paine facuta in cuptor unsa cu hummus si cu pasta de masline; cele mai bune paste din viata noastra, facute de catre mama lui Andrea, italianca de la mama ei; friptura de curcan cu cartofi la tava; salata de boef mortala (a la russe ii spun ei), placinta de mere si inghetata etc.




...si cina, intre noi, romanii; acasa la Florin!
meniu: friptura de porc ca la mama acasa, niste carnaciori sa te lingi pe degete, mamaliguta la cuptor cu branza si alte chestii delicioase in ea, pui condimentat, prajitura cu branza dulce, cafeluta cafeluta, berea bere, vinul vin, pepsi...cola (aici, ce sa mai zic), alte sucuri fructifere etc. Mentionez ca TOTUL a fost pregatit cu mare arta de catre Florin...noi am fost rasfatati (si) de data aceasta!

Atmosfera a fost intretinuta si cu un film fain ( Gadjo Dilo), cu o emisiune de pe TVR International cu Florin Piersic - nu credeam sa ma distreze asta, dar a fost chiar amuzanta emisiunea - mai o poveste, mai una alta...fuse si se duse si Craciunul!
Putem spune ca ne-a lipsit atmosfera unica din tara, prajiturile lui mama de la Medias, frigul si zapada, prietenii dragi si neamurile.
Surprinzator, am supravietuit fara sarmale, fara prea mult alcool in jurul nostru, chiar si fara prea multe colinde desi, am auzit un concert live cu corul Caedonia, am ascultat vesnicele colinde ale lui Hrusca si nu numai, am vazut copii colindand la TV, plus colindele locale - care se auzeau peste tot cu o luna inainte de Craciun.

Cum ziceam mai sus, a fost un Craciun interesant. Si cu mai putin farmec decat un craciun in Romania...


1 comment:

ioana said...

filmul e misto de tot, nu-i asa?