Saturday, March 22, 2008

Din ciclul: ce muzee meseriase au astia!





De data asta: Virginia Museum of Fine Arts (prescurtat VMFA). Desi este in renovare am apucat sa vedem multe lucrari...unele foarte faimoase, nu retin numele, desigur. Erau gramada de Picasso, Matisse, Monet, Cezanne, un Rodin, Renoair si multi altii pe care ii stiu si multi altii de care eu nu am auzit. Daca va intereseaza ce lucrari sunt acolo, intrati pe siteul lor.
Ce ma frapeaza pe mine la muzeele americane...nu au nu-stiu-ce sisteme de siguranta (vizibile, cel putin) si cu certitudine nu au sisteme de a te tine departe de lucrari. De exemplu, poti scuipa un Picasso daca esti meserias...sau idiot?! Sau poti zgaria cu ceva pe o statuie sau tablou sau alta lucrare de arta: Nelu+Mariana=Love ! Intr-una din fotografii o puteti vedea pe Maria cum se pregatea sa scui...asta, sa se uite de aproape la doua tablouri semnate de domnul Pablo P.
Nu am mai zis Picasso ca sa nu ziceti ca ma repet, dar si eu, ca taranul de la oras...asta mie imi pare foarte celebru...un fel de Ronaldihno al picturii ca sa zic asa, de aia il tot pomenesc.

Chestie interesanto-enervanta: erau o gramada de "din aia", snobi, mari cunoscatori de arta care se dadeau tare importanti. Ete na, ca noi nu am putea parea stiutori de arta fara a fi...Sa le fi vazut pe dame cum se plimbau agale prin muzeu si comentau ca la TV.
La lucru, nu la muzee!

No comments: