Saturday, June 14, 2008

Colonial Williamsburg strikes again





Cum ziceam...daca e sambata, e Colonial Willliamsburg.

Cateva "fapte demn de retinut"...sau nu:
- CW este renovat pe la 1930 - in special cu contributia majora a familiei Rockefeller si cu agitatia lui W.A.R. Goodwin (habar nu am cine e...un pastor parca, dar daca are un merit major era pacat sa nu-l pomenesc) numit si "parintele lu' CW"
- toata "treaba" se intinde cam pe 700.00 de metri patrati si include cam 150 de cladiri originale sau restaurate din temelie
- in general, cladirile sunt deschise publicului, cu cateva exceptii, unde locuiesc angajatii
- cladirile sunt de toate felurile: casa guvernatorului, casa presedintelui, tribunal, biserica si cimitir, teatru, biblioteca, posta, fierarie, moara de vant, Williamn and Mary College, multe alte locuinte si, bineinteles, relativ multe carciumi...acestea din urma, toate in stare de functionare...dar preturile sunt foarte piperate
- intrarea in CW este libera si poti merge la orice ora, doar daca vrei sa vizitezi interiorul caselor si muzeele trebuie sa ai un daily ticket sau abonament anual...vreo 70 de dolari...10 dolari pe an pentru rezidentii in Williamsburg si James City County
- ei zic ca peste 4 milioane de oameni il viziteaza anual...printre care multe "somitati"...anul trecut a fost Regina Angliei...acum cativa ani, Jackie Chan...pe bune...stiu asta pentru ca fiul sau a fost student la Willliam and Mary si...am vazut poze cu el (nu cu fiul, cu tatal...actorul) prin toate restaurantele chinezesti din Williamsburg
- sunt foarte multi actori imbracati regulamentar pe strazi, ca in secolul 18...pentru mine sunt una din principalele atractii si sunt si foarte cuminti: stau la poza, dau explicatii (bineinteles, cu o engleza veche, pe bune), zambesc frumos...foarte pitoresti
- desigur, au aparut destule probleme legate de neglijarea afro-americanilor in istoria coloniala a Americii: sunt extrem de putine chestii care sa aminteasca ca au fost si ei prin Colonial Williamsburg, deh, astia-s sudisti pe aici si multi inca regreta ca au pierdut razboiul de secesiune
-sunt cateva trasuri care te dau pe strazi...mie imi place ca se baliga caii pe drum si asa pot si eu sa-mi amintesc de mirosul din Daia...e ciudat ca balega sa-ti aminteasca de casa, dar nu vreau sa fiu dintr-ala, care vai, Doamne, eu nu am mirosit baliga la viata mea...ba da, pe toate drumurile din Daia si Silivas...si Aciliu mai nou...si daca stau sa ma gandesc si la oras mai puteai calca...asta, mirosi o balega sanatoasa...de cal hranit cu fan ecologic
- gata, am aberat destul pentru azi...probabil am si plictisit, imi cer scuze!

PS Tepusele alea din poza sunt o baricada de pe vremuri...se propteau caii dusmanilor in ele...sperau ei.

No comments: