Tuesday, June 3, 2008

Old Point Comfort Lighthouse from Fort Monroe, Virginia







Old Point Comfort Lighthouse este situat intr-o (alta) baza militara...Fort Monroe...o insulita strategic asezata...unde poti intra cu un daily pass si dupa care te poti plimba in voie...ca ar cam fi chestii de vizitat. In primul rand noi am mers sa vedem farul care se afla in incinta...ni s-a spus ca o sa-l vedem daca tinem drumul drept...noi l-am tot tinut...aproape am inconjurat insula, se cam termina soseaua...si am hotarat sa ne intoarcem ca nu-l gaseam si pace...era undeva pe dreapta, intr-o curte a unei case! Si in casa farului locuia un domn maior asa ca, nu se putea vizita decat cu privirea...din strada, carevasazica.
Dar a fost de ajuns si atat...farul este chiar dragutel, deloc inalt...dar ce este interesant la el (pe langa ca e destul de vechi...construit la 1802 si activ inca) este culoare propriu zisa a farului...cel care lumineaza...nu cladirea care-l "gazduieste": rosie!
Alte lucruri demne de vizitat in Fort Monroe: un hotel istoric...auzisem de el nu stiu de unde, dar auzisem (Hotel Chamberlain...nu i-am "tras" nici o poza...data viitoare), o casemata dezafecatata si impunatoare...transformata in muzeu, un mic cimitir de animale, cateva case de generali...ca am uitat sa zic ca un "fort" inseamna un fel de oras militar...cu spital, scoala, locuinte, inclusiv plaja, sali de sport si carciumi, adica tot tacamul...doar ca e interzis putin civililor. Faza ca au aia niste case...mama, mama...si legenda zice ca atunci cand nu e acasa, generaul isi lasa steagul jos...ca bineinteles ca mai toate casele alea au steagul Americii pe catarg, fluturand in vant, zalog de legamant, inatiul tau cuvant, de pi o nier...hai ca asta era din alt film, parca.
Deci, in fine, pe lang caldura destul de insuportabila, a fost dragutel Fort Monroe...cu farul lui cu tot.
Si nici distanta de la noi de acasa nu e deloc mare: 45 de minute, super aproape, adica!

No comments: