Wednesday, April 16, 2008

New Point Comfort





Farul asta (New Point Comfort) este situat la mama naibii, nu este in stare de functionare de multi ani, este inaccesibil de pe tarm...sunt unii care te duc cu barca pana la el mai mult sau mai putin legal pentru ca, oficial, farul este inchis publicului. Cica sunt 2 ore de mers cu caiacul pana la el de pe tarm!!! Ca sa ajungi in apropierea lui intri intr-o rezervatie naturala, salbatica rau de tot unde taranii ca noi merg cu masina si s-ar astepta sa urce pana la far cu tot cu ea daca s-ar putea.

Inainte de a purcede la drum sa-l vedem m-am documentat putin pe net si am vazut eu ca nu se poate ajunhe exact pana la el, dar scria ceva de o rampa de pe care se vede frumos...deci, tot nu parea rau de tot. Dupa ce am condus pe drumuri care s-au sfarsit brusc in Ocean, cam nesemnalizate, am vazut o rampa dar farul...hm...cam greu se vedea...un punct mic alb la mare departare. Da, chiar ea era rampa aia celebra...punct de observatie al farului! Era la capatul ei o chestie pe care scria una alta despre far (al 10-lea ca vechime din USA, cum natura l-a facut din far pe tarm, far pe o insula minuscula...apa a erodat solul de jur imprejur, cum a fost vandalizat de-a lungul anilor si cum o fundatie a farurilor...da, exista asa ceva...l-a salvat de la prabusire etc.) si o...pasarea moarta, cu capul mancat. Oricum, interesanta imaginea. Ca sa va imaginati cam cat de mare se vedea farul cu ochiul liber...ca in unele poze l-am cropait ca sa-l maresc...am incercuit cu rosu.

Dar peisajul a meritat tot efortul si poate, vreodata, voi avea sansa sa-l vad si de aproape.

No comments: